Derby Hotels Collection aposta per l'exclusivitat per a seguir creixent en el turisme internacional i consolida la gastronomia a l’Urban i al Claris, amb el compromís de fer hotels oberts a la ciutat

El Grup fundat i presidit per Jordi Clos i Joaquim Clos, en la Direcció General, creix un 6% en la seva facturació

Els hotels, situats en les localitzacions més exclusives de Madrid, Barcelona i Londres, superen el 80% d'ocupació

Atreure al turisme que tria Madrid o Barcelona com a destí i reforçar la proximitat amb els usuaris de cada ciutat, defineixen el 2025

Els xefs Javier Sanz i Juan Sahuquillo signen la proposta gastronòmica de l’Urban

El Grup continua apostant per l'art i la gastronomia com a segells diferencials i aprofundeix en els seus treballs en sostenibilitat

 

Al 2025, DHC comença amb una posició reforçada en un moment de creixement del turisme, amb Madrid com un dels destins principalment triats pels mercats internacionals.

El Grup, que des de fa 54 anys està a Barcelona (des de 1968 amb el Derby) i més de 20 a Madrid, ha definit l'exclusivitat a partir de l'arquitectura, el disseny, el patrimoni i l'art per a oferir la millor experiència en espais únics, situats en les millors localitzacions de cada ciutat, i manté a més, en 2025, la gastronomia com a segell diferencial.

TURISTES AMERICANS, ESPANYOLS I BRITÀNICS

En el marc de Fitur, el Grup presidit per Jordi Clos i amb Joaquim Clos en la direcció general, ha realitzat un balanç de l'últim any, que ha tancat amb una facturació per sobre dels 88 milions d'euros, la qual cosa ha significat un creixement del 6% respecte a 2023, mantenint el ritme de creixement dels últims tres anys. I preveu créixer en 2025 un 5%.

Segons les dades aportades a Fitur, el turisme dels Estats Units, el Regne Unit i Itàlia, van generar més del quaranta per cent de reserves i els turistes espanyols es mantenen. En 2023, un 22% dels clients van arribar dels EUA; un 12% van ser turistes nacionals; un 9,5% del Regne Unit i un 8% d'Itàlia.

Així mateix, Joaquim Clos va detallar que, en l'any passat, 603.616 persones es van allotjar en algun dels establiments de Derby Hotels Collection, amb un total de 309.409 nits i una ocupació mitjana del 80% anual.

"Entenem l'exclusivitat com a singularitat i per a nosaltres el repte és que pugui gaudir-se per les persones que trien un hotel per a pernoctar o per als usuaris d'una ciutat que busquen un bon sopar o un magnífic esmorzar”.

“Madrid és una ciutat que s'ha situat com un dels principals destins del món i Derby continuarà sent referència. Quan vam inaugurar l’Urban, fa 20 anys, en certa manera vam establir un concepte d'hotel - disseny , cultura i gastronomia- i això ho mantenim, o fins i tot, ho reforçem”, assenyala Joaquim Clos, Director General de Derby Hotels Collection.

RESTAURANTS GASTRONÒMICS, JUAN SAHUQUILLO I JAVIER SANZ A CEBO I GLASS I ASSESSORIA DE SIPS EN COCTELERIA

En 2025, l’Urban reforça la proposta de CEBO -Estrella Michelin-, sota la direcció dels xefs Javier Sanz i Juan Sahuquillo, mentre que el Glass torna als seus orígens amb un concepte de bar informal i suma a la cocteleria signada per Marc Álvarez i Simone Caporale, de Sips Barcelona, una carta de “Bocados” dels xefs de CEBO.

En aquest sentit, Joaquim Clos destaca “No volem que els nostres hotels siguin només per a qui fa una reserva. Tot el contrari. Els nostres hotels volen estar connectats, volen ser hotels oberts, molt pròxims i per a això estem molt pendents d'oferir una bona gastronomia, més formal o casual, i experiències, i fins i tot, espais per a gaudir més de la ciutat, com les nostres terrasses.

Això ens ajuda a fidelitzar, competir i continuar creixent. I després de tants anys, establerts a Madrid i Barcelona, estem orgullosos de créixer amb les nostres senyes d'identitat".

D'aquesta manera l’Urban ja mostra que la gastronomia té un lloc propi a l'hotel i des de l'accés a l'hotel, en la seva planta principal, convida a gaudir d'una excel·lent proposta, de passos, de carta o de “Bocados” amb còctels. CEBO i Glass l'un davant de l'altre, per a una degustació més tranquil·la o més casual, aquest últim obert des de les 11.00 hores fins a les 02:00h cada dia.

El concepte de CEBO, s'inspira en una cuina nua d'artificis, que s'expressa amb els millors productes del moment. Es tracta d'una cuina profunda i plena de matisos, que aprofundeix en els sabors, reivindicant la senzillesa i l'elemental. Per a aquesta nova temporada, CEBO presenta un nou menú amb una experiència basada en el producte i orígens en tots els sentits, un recorregut per la matèria primera i la seva elaboració. Mentre que en el reconegut Glass de l'hotel, -Solete Repsol-, ‘Bocados by CEBO’ ofereixen cocteleria i “Bocados” signats també pels xefs de CEBO per a acompanyar una carta de còctels assessorat per Marc Álvarez i Simone Caporale de Sips Barcelona -tercera Millor Cocteleria del Món 2024 i La Millor Cocteleria en 2023, per 50 Best Bars-.

A aquests dos espais, el Urban suma la seva Terrassa, situada en l'última planta, considerada un dels rooftops més espectaculars de Madrid, amb vista al Barri dels Àustries i on en temporada es pot gaudir de música en directe.

A Barcelona, el seu restaurant de cuina fusió japonesa Os-Kuro al Claris Hotel & Spa 5*GL es consolida com un dels projectes gastronòmics de la ciutat amb una carta composta amb el millor producte d'aquí i d'allí, una fusió de cultures que convergeixen en aquest singular restaurant. Peixos i mariscos frescos de les llotges de tota Espanya, segons marca la temporada que cuinen amb la tècnica nipona i es fusionen amb altres sabors com el sake i wagyu de les prefectures de Miyazaki i Kagoshima.

També, al Claris destaca la seva Terrassa del *Claris, un espai obert a locals i visitants, amb un ambient tranquil i vistes sobre l'Eixample barceloní. La Terrassa del *Claris va ser la primera terrassa d'hotel oberta a la ciutat de Barcelona, i, des de 1992, continua sent un referent, en un espai elegant i tranquil, d'alt nivell i la seva àmplia carta de cocteleria. Gràcies a la seva innovadora proposta gastronòmica mediterrània i local. Amb productes *km0 i un ferm compromís contra el desaprofitament alimentari.

Hotels Museus amb més de 5.000 peces d'art

Jordi Clos, president de Derby Hotels Collection i Joaquim Clos, director general de Derby, han convertit els seus establiments en veritables hotels museus, que alberguen en el seu interior 5.000 obres d'art antic i contemporani, creant espais d'incalculable valor artístic i cultural.

A Madrid, l’Urban acull la col·lecció d'art privada més important de la capital sobre Papua Nova Guinea, amb peces exposades a la Sala Museu, en les zones comunes i a les habitacions. Mentre que el Vila Real alberga en el seu interior una col·lecció de 20 mosaics datats del segle II i IV d. C. -procedents d'Àsia Menor-, que s'uneixen a les 89 peces de museu ja exposades, convertint-se en una de les exposicions d'Art Antic més importants d'Espanya.

A Barcelona, el Claris Hotel & Spa reuneix creacions representatives de les civilitzacions precolombines. Així mateix, l'Hotel Bagués ofereix una col·lecció de 27 gerros modernistes de cristall, obres del moviment Art *Nouveau francès. I a l'Hotel Astoria -que conserva l'estil clàssic dels anys 50-, exhibeix més de 250 peces, la major recopilació existent de pintures i dibuixos de Ricardo Opisso, un dels grans dibuixants catalans i cronista gràfic de Barcelona.

 A més, Derby Hotels Collection és patrocinador principal de la Fundació Arqueològica Clos, que té com a símbol distintiu el Museu Egipci de Barcelona, que desenvolupa activitats i programes específics entorn de l'art faraònic.

 A nivell internacional, The Caesar 4*, a Londres, compta amb una col·lecció de mosaics romans i ceràmiques datades, en la seva majoria, dels segles IV i V d.C, autèntiques obres de l'artesania siriana.

En 2025, l'Hotel Urban 5*GL s'incorporarà a Small Luxury Hotels of the World, la comunitat que connecta els viatgers que busquen hotels únics amb una xarxa hotelera de personalitat única, 600 hotels en més de 90 països. I des d'enguany, la cadena hotelera s'uneix a aquesta exclusiva col·lecció amb l'objectiu de continuar creixent en els seus mercats més estratègics.

 DHC compromesos amb un futur d'hotels més sostenible

En paral·lel, Derby Hotels Collection continua treballant i aplicant mesures dins d'un Pla d'Actuació per a la gestió sostenible de la seva activitat, basat a donar resposta als reptes marcats per l'Agenda 2030 de l'ONU amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible.

IN DERBY HOTELS WE TRUST és el programa de sostenibilitat i de responsabilitat social corporativa de Derby Hotels Collection, que recull tots els compromisos i accions per a la sostenibilitat, el medi ambient, la cultura i les persones. Un compromís real de la companyia amb la societat i el planeta.

En 2024 l'Hotel Claris ha obtingut la qualificació BIOSPHERE CERTIFIED, sent el primer hotel del grup a aconseguir-lo; amb l'objectiu d'aconseguir aquesta certificació en 2025 en la resta de propietats de Barcelona. Un certificat que avalua i fa seguiment de totes les pràctiques a favor de la sostenibilitat, la protecció cultural, el desenvolupament socioeconòmic i satisfacció del client.